حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

خاک بر سرت .....

با کلی دوز و کلک از خانه فرار کردم و رفتم پایگاه بسیج. گفتند اول یک رژه در شهر می رویم و بعدش اعزام. از ترس پدر و مادرم رژه نرفتم و پشت یک عکس بزرگ از امام(ره) پنهان شدم. موقع حرکت هم پرده ماشین را کشیدم تا آنها متوجه من نشوند. بعداً که از جبهه تماس گرفتم پدرم گفت: خاک بر سرت! برات آجیل و میوه آورده بودیم که ببری جبهه

تئاتر






بچه ها در اسرات پس از گذشت سال ها و ماه ها با شرایط آنجا خو گرفتند و برای اینکه با ایجاد تنوعی، یکنواختی کسالت بار روزهای اسارت را از بین ببرند، در صدد تدارک سرگرمی هایی برآمدند که از آن جمله برنامه تئاتر بود. یادم می آید تئاتری داشتیم طنز و فکاهی که یکی از بچه ها نقش غلام سیاهی را در آن باید ایفا می کرد. پس از تمرینات بسیار که علی رغم محدودیت های بسیار صورت پذیرفت، تئاتر آماده شد و قرار شد که در آخر شب اجرا شود. از این رو بعد از گذاشتن نگهبان و اتخاذ تدابیر امنیتی لازم، تئاتر شروع شد، اما این تئاتر آنقدر جالب و نشاط آور بود که توجه همه بچه ها از جمله نگهبان های خودی را هم به خود جلب کرد و به همین خاطر متوجه حضور سرباز عراقی در پشت در آسایشگاه نشدند و هنگامی کلمه ی رمز قرمز اعلام شد که درِ آسایشگاه داشت با کلید باز می شد. همه پراکنده شدند، از جمله همان برادرمان که نقش غلام سیاه را بازی می کرد. او هم رفت زیرپتویی و خودش را به خواب زد. سرباز عراقی وارد آسایشگاه شد و در حالی که دشنام می داد، گفت: چه خبر است؟ مگر وقت خاموشی نیست؟ دید همه بچه ها نشسته اند و دارند به او نگاه می کنند اما یک نفر روی سرش پتو کشیده است. به همین جهت شروع به ایجاد سرو صدا کرد. اما باز هم او از زیر پتو بیرون نیامد. سرباز عراقی که از خشم و عصبانیت داشت می لرزید، به تندی به طرف او رفت و در حالی که با مشت و لگد به جانش افتاده بود پتو را از روی سرش کشید، ولی با دیدن صورت سیاه او از ترس نعره ای کشید و فرار کرد و خودش را از آسایشگاه بیرون انداخت و سپس خنده بچه ها بود که مثل بمبی آسایشگاه و اردوگاه را بر سر آن سرباز بخت برگشته خراب کرد. حقیقتاً بروز این صحنه از صدها تئاتر طنزی که با بهترین امکانات اجرا شود، برای ما جالب تر و زیباتر بود و بعد ازاین جریانات هم به سرعت صورت آن برادرمان را تمیز کردیم و وسایل را هم جمع کردیم و متفرق شدیم تا با آمدن مسئولان عراقی اردوگاه همه چیز را حاشا کنیم.

همایش نظریه بیداری اسلامی آغاز به کار کرد


همایش «نظریه بیداری اسلامی در اندیشه سیاسی حضرت امام خمینی رحمه‌الله و حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» صبح امروز با حضور آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دکتر ولایتی مشاور رهبر انقلاب در امور بین‌الملل، دکتر حداد عادل مشاور عالی رهبر انقلاب، رحیم‌پور ازغدی، سرکار خانم دکتر زهرا مصطفوی فرزند گرامی امام راحل رحمه‌الله و حجت‌الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران آغاز شد.

بخشی از برنامه‌های این همایش که در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما با حضور شخصیت‌های حوزوی و علمی در حال برگزاری است، به شرح زیر است:

سخنران

موضوع

آیت‌الله مهدوی کنی

تاثیر مرجعیت شیعه در روند تکاملی تاریخ بیداری اسلامی

دکتر حداد عادل

از خواب دیروز تا بیداری امروز

دکتر موسی نجفی

ضرورت تبیین ابعاد نظریه بیداری اسلامی در اندیشه حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای

دکتر زهرا مصطفوی

تحلیل فلسفه بیداری اسلامی بر اساس اندیشه امام و رهبری

دکتر ولایتی

نظریه بیداری اسلامی

آیت‌الله تسخیری

بیداری اسلامی از منظر امام خمینی رحمه‌الله

استاد رحیم پور ازغدی

نیم نگاهی بر اندیشه سیاسی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در خصوص بیداری اسلامی

این همایش یک روزه به همت دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای برگزار شده است.