حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

قصه همان است که بود...


image


بگذار آل سعود این بار سپاه ابرهه‌اش را به کعبه‌ی انسانیت روانه کند...

قصه همان است که بود...

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا...

و مسلمان را حیات در خون است که معنا می‌شود...

و هر روز شمشیری و نیزه‌ای و تفنگی هست تا قلب مسلمان را نشانه بگیرد...

عشق محمد است که عاشق را سرخ می‌خواهد و بی سر...

معرکه، روزی طف بود و روزی دیگر فکه و امروز میدان لولو...

گمان کردند اگر مرواریدهایش به خاک بیفتد راه آسمان گم می‌شود...

دریای خون اما، خروش از فریاد حسین می‌گیرد که هیهات منا الذله...

بگذار آل سعود این بار سپاه ابرهه‌اش را به کعبه‌ی انسانیت روانه کند...

چه باک که او بالمرصاد است...

و ابابیل در اوج پرواز...

  

نفوذ حزب الله جهانی است

آمریکا در ادامه فشار ها بر سوریه و مقاومت لبنان تحریمهای جدیدی را علیه آنها وضع کرد.


image


ادامه مطلب ...

اسرار فاش شده از زبان سید حسن نصر الله در جنگ 33 روزه

اسرار فاش شده از زبان سید حسن نصر الله در جنگ 33 روزه

غالب قندیل تحلیلگر مسایل راهبردی منطقه در مقاله‌ای در خبرگزاری الشرق الجدید ، موضوعات استراتژیک مطرح شده در سخنرانی اخیر سید حسن نصرالله را مورد بررسی قرار داده و می نویسد:

عملیات فریب، راز پیروزی مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه

سید حسن نصرالله برای نخستین بار از قدرت مقاومت در ناکام گذاشتن نقشه صهیونیست‌ها با عنوان «ضربه نخست» در جریان جنگ 33 روزه خبر داد. برخی نوشته ها و تحقیقات رسانه ای صهیونیست‌ها هم قبلا به این موضوع اشاره کرده بودند، اما هیچکدام از راز فاش شده سید حسن نصرالله مبنی بر موفقیت مقاومت در پیشبرد عملیات بزرگ فریب، سخن نگفته بودند، صهیونیستها با این هدف وارد جنگ شدند که با یک عملیات کوبنده هوایی، زیرساخت مقاومت به ویژه سکوهای دفاعی موشکی آن را نابود کنند اما در دام ضد نقشه حزب‌الله گرفتار آمدند.

فرمول نهایی جنگ 33 روزه در آمریکا تهیه شده بود

بعدها مشخص شد که فرمول نهایی نقشه جنگ 33 روزه، در مارس 2006 در آمریکا به تصویب رسیده و همان موقع، بانک اهداف تعیین شده بود. بر این اساس، نقشه کامل سکوهای موشکی حزب الله با بهره گیری از عکسهای شناسایی هوایی اسرائیل، ماهواره های آمریکا و ناتو و گزارش‌های جاسوسان اسرائیلی و آمریکایی مستقر در لبنان که متأسفانه زیر چتر امنیتی و دولتی لبنان نیز قرار داشتند تهیه شده بود.

حزب الله قبل از آغاز جنگ، مواضع موشکی خود را تغییر داده بود

سید حسن نصرالله بسیاری از معماهای مربوط به ضربه ویران کننده مقاومت علیه نقشه جنگ اسرائیلی آمریکایی را بازگو نکرد، اما نتیجه را به اطلاع مردم رساند و آن اینکه بخش اطلاعات مقاومت ضمن کشف طرح صهیونیست‌ها و بدون اینکه دشمن متوجه شد، مواضع سکوهای موشکی خود را تغییر داد و در نتیجه، حملات هوایی صهیونیست‌ها در روزهای نخست جنگ، هیچ نتیجه ای برای آنها به بار نیاورد، بلکه این موشک‌های مقاومت بود که در طول 33 روز، بر سر صهیونیست‌ها فرود آمد.

سوریه بهای دفاع از لبنان و فلسطین را می پردازد

سید حسن نصرالله در بخش مهم سخنرانی خود به نقش سوریه در حمایت از مقاومت پرداخت و وقایع سی ساله اخیر را مورد بازخوانی قرار داد. ارزش این سخنان از آنجا نشأت می گیرد که گوینده آن، فرماندهی مطلع از جزئیات و راهبردهاست و بسیاری وقایع منطقه و جهان از زمان شکل گیری مقاومت در دامان سوریه، در حافظه او قرار دارد. پیش از این برخی نظریات بی ارزش مزدوران عرب، حاکی از این بود که سوریه گذرگاه سلاح به مقصد مقاومت بوده و حمایت سوریه از مقاومت، معنوی است که آن هم در حدود استفاده سوریه از مقاومت به عنوان اهرم فشار در چانه زنی سیاسی، خلاصه می شود، اما سخنان سید حسن نصرالله همه این فرضیات را که سی سال است مطرح می شود و هدف آن کمرنگ نشان دادن نقش سوریه در منظومه مقاومت و نبرد با دشمن است، رد کرد. واقعیت‌های بیان شده توسط سید مقاومت، قرص و محکم بود، زیرا وی تأکید کرد که سوریه سرنوشت نظام سیاسی خود را به مخاطره افکند و خطرهای بی شماری را به جان خرید تا در بدترین شرایط، حامی و پشتیبان مقاومت لبنان و فلسطین باشد. سوریه بهای گزافی را در تداوم این گزینه پرداخته و هم اکنون به خاطر اینکه ستون فقرات و حامی اصلی مقاومت در منطقه است، در معرض جنگ بی امان آمریکایی اسرائیلی قرار گرفته است.

بیشتر موشک‌های مقاومت لبنان در جنگ 33 روزه، ساخت سوریه بود

از دیگر نکات برجسته سخنان سید مقاومت این بود که بشار اسد در طول ده سال گذشته، تحولی بزرگ را در ساختار توانمندی‌های دفاعی سوریه، رهبری کرد و با استفاده از عبرت‌های تجربه کشمکش با دشمن و نیز تجربه مقاومت در نبرد با ارتش اسرائیل و شکست دادن آن، راهبردهای نوینی برای سوریه وضع کرد. سید مقاومت، مهمترین بعد راهبردهای جدید آقای بشار اسد و فرماندهان ارتش عربی سوریه را در زمینه ایجاد زرادخانه موشکی سوریه، مورد اشاره قرار داد و تأکید کرد که در این راهبرد، ساخت انواع موشک‌های مدرن و پیشرفته در دستور کار قرار گرفت. سید حسن نصرالله در همین زمینه به درستی این تحلیل صهیونیست‌ها پس از جنگ 33 روزه اشاره کرد که بیشتر موشکهای مقاومت که اسرائیل را هدف قرار داد، ساخت سوریه بود. ایشان تأکید کردند: انبارهای ارتش عربی سوریه به طور کامل در اختیار رزمندگان حزب الله قرار گرفت تا بتوانند در مقابل دشمن ایستادگی کنند.

برخی واحدهای عملیاتی سوریه با استفاده از تجارب مقاومت، آموزش دیده اند

حقیقت دیگری که مورد تأکید کارشناسان قرار گرفته، این است که ارتش عربی سوریه در زمینه روش‌های نبرد، تحرک و مکانیسم‌های پیروزی و فرماندهی، بازسازی شده و تغییراتی ریشه ای را به خود دیده است، به گونه ای که می تواند در همه شرایط نظامی، امنیتی، تسلیحاتی و در همه سطوح پیروزی را از آن خود کند؛ به ویژه آنکه گزارش‌های متعدد و همسو حاکی از وجود تیمهای عملیاتی مخصوص نبرد با صهیونیست‌هاست که از تاکتیک و تجربیات چندین و چندساله مقاومت الگو گرفته است، این تیمهای عملیاتی شب و روز تاکتیک‌های خود را به اجرا درمی آورند تا بتوانند آمادگی خود را در دفاع از سوریه حفظ کنند و این مسأله ای است که اتاقهای فکر آمریکا و اسرائیل، حساب ویژه ای روی آن باز کرده اند.

 

بیانات سید حسن نصرالله در مراسم افطاری در سازمان مقاومت اسلامی


سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان: بیانات در مراسم افطاری سازمان حمایت از مقاومت اسلامی



اعوذ بالله من الشیطان الرجیم.

بسم الله الرحمن الرحیم.

و الحمدلله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبیینا خاتم النبیین ابی القاسم محمد و علی آله الطیبین الطاهرین و صحبه الاخیار المنتجبین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین.

سلام و رحمت و برکت خداوند بر همه‌ی شما.



ادامه مطلب ...

حاج عماد مغنیه به روایت همرزمان ایرانی (خیلی خواندنی)



مزارشهید عماد مغنیه



 بیشتر ایرانی هایی که او را می شناختند خیال می کردند ایرانی است و گذرنامه ایرانی دارد و نامش حاج رضوان است اما عده کمی بودند که می دانستند او لبنانی است و عده بسیار کمی بودند که نام واقعی وی یعنی "عماد مغنیه" را می دانستند.

 روزنامه لبنانی "الاخبار"، به مناسبت سالروز شهادت حاج عماد مغنیه، گزارشی را در این رابطه منتشر کرده و برخی از زوایای فعالیت های مغنیه را در فرماندهی نظامی نیروهای مقاومت تشریح کرده است.

 روابط مغنیه با ایران، محور اصلی این گزارش است که از اشاره به شرکت هیئت های ایرانی شامل علی اکبر ولایتی به نمایندگی از مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله خامنه ای و منوچهر متکی، وزیر خارجه وقت کشورمان در مراسم تشییع پیکر وی آغاز شده است.

 الاخبار می نویسد: ارتباط حاج عماد مغنیه با تهران از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران آغاز شد و در خلال این ارتباطات بود که زبان فارسی را با لهجه فصیح یاد گرفت و با گویش کاملاً تهرانی صحبت می کرد. این را افرادی می گویند که با وی دیدار کرده اند.

 یک مسؤول ایرانی که از اوایل دهه هشتاد با مغنیه در ارتباط بوده می گوید: «هر بار که من با او دیدار داشتم یا تلفنی با او صحبت می کردم، خدا را به یاد می آوردم. او شخصی لطیف و خلاق بود. خدا همیشه در زندگی او حضور داشت. هرگز لبخند از چهره اش نمی رفت.




ادامه مطلب ...

زندگینامه شهید سید عباس موسوی

زندگینامه شهید سید عباس موسوی

 


سیدعباس موسوی در سال 1952 (1331ش ) در شهرک نبی شیت از توابع بعلبک لبنان به دنیا آمد. پدرش از متخصصین معماری برج های مساجد بود.

پس از چند سال خانواده ایشان به ضاحیه می روند. قسمت جنوبی بیروت. سید، سال های اول مدرسه اش را در این منطقه می گذراند.

وقتی به هیجده سالگی می رسد، عشق فلسطین را در دل داشت. از کشتار مردم فلسطین ناراحت بود.

یکی از روزها، پدر سید، ایشان را در منزل پیدا نمی کند. بعدها می فهمند که سید، همراه چند نفر از برادران مقاومت در لبنان، به سوریه رفته اند و در آنجا دوره های نظامی علیه رژیم صهیونیستی می بینند.

ادامه مطلب ...