حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

در هر جنگ زمینی دشمن را شکست می‌دهیم

دبیرکل حزب‌الله لبنان هدف مدعیان طرح تحویل سلاح حزب‌الله به ارتش لبنان را حذف هر دوی این موسسات خواند و گفت که چیزی که باعث حفاظت از لبنان در برابر صهیونیست‌ها می شود، توازن رعب و بازدارندگی است.


image

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سخنان خود در مراسم افطاری سالیانه هیئت حمایت از مقاومت اسلامی گفت که شکی نیست که اسرائیل در سال 2000 شکست خورد و لبنان پیروز شد و موفقیت و دستاوردی تاریخی را به دست آورد و اسرائیل را شکست خورده و ذلیل از لبنان بیرون راند، هر سخن دیگری غیر از این دیوانگی یا حسد است. همچنین کسی شکی ندارد که فضیلت این پیروزی بعد از خدا به دست مقاومت لبنان بود و نه جامعه جهانی یا اتحادیه عرب و نه کس دیگری. این هم چیزی است که کسی غیر از حسودان و خودبزرگ بینان آن را رد نمی‌کنند.

نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار پخش می شد، تصریح کرد، همه می‌دانند که مقاومت بعد از پیروزی در سال 2000 به دنبال حاکمیت و قدرت نبود و حتی بخشی از قدرت نیز نبود بلکه این پیروزی را به لبنانی ها هدیه کرد و به دولت گفت که باید مسئولیت حمایت از مرزها را بر عهده بگیرد.

وی در ادامه سخنانش روز ارتش را به ارتشیان این کشور تبریک گفت و افزود: ما به ارتش و فرمانده آن و نظامیان روز ارتش را تبریک می گوییم و از خداوند می خواهیم که بر آنها منت بگذارد، لبنانی‌ها باید برای محافظت از این موسسه نظامی و حفظ وحدت و تقویت آن همکاری کنند تا این موسسه مأموریت های ملی خود را انجام دهد.

غرب بعد از اخراج صهیونیست ها از لبنان به فکر خلع سلاح مقاومت افتاد

نصرالله در ادامه تصریح کرد که مطالبات آمریکا و اسرائیل بعد از پیروزی سال 2000 به سمتی رفت که پایان دادن به مقاومت و سلاح آن در دستور کار قرار گرفت، چرا که حزب الله مهم ترین گروه از مقاومت بود و آنها به این ترتیب می خواستند سلاح گروهی را از بین ببرند که اسرائیل را شکست داده است، برخی از گروه های سیاسی در لبنان این هدف را قبول کردند و به این ترتیب بود که حزب الله در مقابل درگیری سیاسی و تبلیغاتی و جنجال جدید قرار گرفت که همان خلع سلاح مقاومت بود.

دبیرکل حزب الله افزود: بعد از سال 2000 معامله هایی برای ما با موضوع سلاح مطرح شد که با پولهای آمریکایی و حاکمیت لبنان و غیر از این مشوق ها همراه بود، اما ما تمام این معامله ها را رد کردیم، چرا که مقاومت را تضمینی برای موجودیت و قدرت لبنان و حمایت از ملت آن می دانستیم.

مخالفت اسد با طرح بین المللی برای خلع سلاح مقاومت

به گزارش فارس ، نصرالله در ادامه سخنانش گفت: در سال 2004 و قبل از صدور قطعنامه 1559 سازمان ملل این موضوع به سوریه پیشنهاد شد، لبنانی ها بویژه 14 مارس اینگونه وانمود کردند که مذاکراتی به صورت محرمانه با سوریه ها در دست انجام است، یک حاکم عربی پیش بشار اسد رفت و به وی گفت که اگر می خواهی در جنوب لبنان باقی بمانی، می توانی این کار را انجام دهی، اسد به او گفت که هزینه و بهای این کار چیست، او گفت که خلع سلاح حزب الله لبنان و فلسطینی‌ها. او گفت که به این ترتیب جامعه جهانی اجازه بقا در لبنان را به تو خواهد داد. اما اسد این پیشنهاد را رد کرد، چرا که سوریه دیدگاهی مبتنی بر حمایت از خود و لبنان در مقابل اسرائیل دارد.

نصرالله تاکید کرد که در دیدگاه بشار اسد لبنان و  فلسطین بخشی از استراتژی امنیت ملی عربی است.

وی تاکید کرد که سیلوان شالوم وزیر خارجه وقت رژیم صهیونیستی در سال 2004 گفت که صدور قطعنامه 1559 شورای امنیت نتیجه تلاش های دیپلماتیک طولانی و سخت وزارت خارجه اسرائیل بود، به این ترتیب ما در مقابل یک تصمیم اسرائیلی قرار داشتیم و برخی از گروه‌های لبنانی این موضوع را قبول کردند.

رفیق حریری با ابقای سلاح مقاومت موافقت کرد

"سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب‌الله لبنان در ادامه سخنرانی خود در مراسم افطار هیئت مقاومت اسلامی گفت: در آن زمان دیدارهای طولانی بین من و "رفیق الحریری" نخست‌وزیر شهید آغاز شد و نتیجه بررسی‌ها این شد که توافق کردیم سلاح مقاومت تا روزی که سازش فراگیر در منطقه حاصل شود، باقی بماند و پس از حصول سازش در آن صورت می‌نشینیم و به توافق می‌رسیم که با سلاح مقاومت چه باید بکنیم و بر این اساس ما تفاهم سیاسی داشتیم.

سعد حریری قول داد توافق ما با پدرش را تکمیل کند

دبیرکل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: ما مخالف ورود به هر گونه بحث و بررسی رسمی درباره موضوع سلاح مقاومت هستیم اما به دلیل اطمینان خاطر لبنانی‌ها ما از این موضع خود دست کشیده و پرداختن به سلاح مقاومت را پذیرفتیم و این مسئله در نتیجه تفاهم با جریان ملی آزاد در فوریه 2006 حاصل شد.

وی افزود: نبیه بری به گفت‌وگوی ملی فرا خواند و نخستین جلسه را برگزار کرد و ما نیز بدون هیچ شرطی در آن شرکت کردیم و در دستور کار این جلسه بررسی راهبرد دفاعی بود و ما نیز صادقانه و جدیت به جلسه گفت‌وگو رفتیم و امیدوار بودیم که به تفاهم ملی دست یابیم و تفاهم ضمنی بین ما و "سعد الحریری" محقق شد و حریری گفت که با آنچه با پدرم در مورد آن توافق کرده‌اید ما آن را تکمیل می‌کنیم.

نصرالله در ادامه اظهار داشت: در میز گفت‌وگو بررسی‌ها آغاز شد تا اینکه به آخرین نقطه رسیدیم، بری به آنها گفت بفرمائید و با اینکه از قبل مشخص بود که ما در مورد راهبرد دفاعی صحبت خواهیم کرد اما هیچ کسی سخنی به میان نیاورد و هیچ کسی حرفی نزد تا اینکه من دیدگاه حزب‌الله در مورد راهبرد دفاعی را بیان کردم و به طور خلاصه به بیان ماهیت دشمن، توانایی‌های آن و انواع تجاوزات احتمالی دشمن و نقاط ضعف و قوت آن و نیز به بیان نقاط قوت و ضعف لبنان به عنوان کشوری که مورد تجاوز قرار می‌گیرد و نقاط قوت مردم آن پرداختم و خلاصه به گزینه پیشروی‌مان رسیدم و گفتم که ما به راهبرد دفاعی کامل از لحاظ سیاسی، تربیتی و اقتصادی و نه فقط سلاح نیاز داریم و زمانیکه به موضوع ارتش رسیدم گفتم که دو رکن در اینجا وجود دارد: ارتش قدرتمند و مقاومت مردمی قوی و تعامل بین این دو .

حزب الله دیدگاه خود درباره راهبرد دفاعی را ارائه داد

نصرالله در ادامه گفت: سخنان خود را با این سخن "سلیم الحص" نخست‌وزیر سابق به پایان بردم که می‌گفت: موضوع، موضوع حمایت از کشور است و مقاومت نیاز ضروری برای این حمایت است و مشکل اینجاست که سلاح مقاومت منحصر به یک گروه واحد از لبنانی‌ها است؛ ما خواهان ارتش قدرتمند، مقاومت و هماهنگی بین ارتش و مقاومت در بالاترین حد هستیم به گونه‌ای که مقاومت تحت امر ارتش نباشد زیرا در آن صورت ارتش به پایان می رسد.

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله در سخنرانی خود که به طور مستقیم از شبکه تلویزیونی المنار لبنان پخش شد، اظهار داشت: ما دیدگاه خود را به روشن، علمی و محکم درباره استراتژی دفاع ملی ارایه دادیم و به آن گوش فرا دادند.

وی افزود: حزب الله راهبرد دفاعی خود را به میز گفت‌وگوها و به مردم لبنان ارایه کرد و هرسخنی مبنی بر اینکه ما نمی خواهیم راهبرد دفاعی را ارایه دهیم، جسارت است.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: من در جلسه گفت‌وگوها گفتم که مقاومت می تواند دشمن را در هرگونه جنگ زمینی شکست دهد و این امر در جنگ 33 روزه در سال 2006 میلادی روی داد و جنگ با اعتراف واضح اسرائیل به شکست در آن و انکار کسانی که دل به شکست (مقاومت) در این جنگ بسته بودند، پایان یافت.

هدف 14 مارس از گفتگوهای ملی خلع سلاح مقاومت است نه حفاظت از لبنان

نصرالله در ادامه گفت: حوادثی در داخل روی داد و جلسات دوحه برگزار و رئیس جمهور جدید انتخاب شد و میشل سلیمان رئیس جمهور دعوت به نشستن بر سر میز گفتگوهای ملی، با تک موضوع راهبرد دفاعی کرد و ما به این دعوت بدون پیش شرط پاسخ مثبت دادیم.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت که طرح حزب الله درباره راهبرد دفاعی تا این لحظه مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است و خواسته مورد نظر بحث و گفتگو نیست بلکه خواسته از سال 2000 میلادی همان خلع سلاح کردن مقاومت است.

وی تصریح کرد: بحث و گفتگو در جلسات گفتگوی ملی با هدف محافظت از لبنان نبوده است بلکه طرف مقابل (14 مارس و گروههای وابسته به آن که مورد حمایت غرب هستند) تصمیم خود را گرفته اند و به ما می گویند سلاح خود را تحویل ما دهید.

دبیرکل حزب الله گفت: 14 مارس بر سر میز گفتگوها ننشسته اند که درباره چگونگی محافظت از لبنان بحث کنند بلکه آنها نشسته اند بگوید یک موضوع وجود دارد و آن هم این است که آمریکا خواهان سلاح است و سلاح خود را به او بدهید.

هدف از بازگشت به مذاکرات باج خواهی و از بین بردن دولت است

وی افزود: ما تمایل فراوان داریم که به یک راهبرد برسیم که حقیقتا از لبنان محافظت کند. ما اهل تحریم کردن جلسات گفتگو نیستم و خواهان بر هم زدن آن نیستیم اما نمی پذیریم که مشارکت طرف مقابل در گفتگوها به اهرمی برای باج خواهی از رئیس جمهور یا دولت بر سر اموری تبدیل شود که ارتباطی با گفتگو ندارد.

دبیرکل حزب الله گفت: اگر هدف گفتگوهای جدید برای دستیابی به راهبردی دفاعی به منظور محافظت از لبنان باشد؛ این هدف مقدس تر از هرچیز دیگری است و نباید به هر دلیلی متوقف شود اما هدف این نبوده است . امروز از دولت برای بازگشت به میز گفتگو باج خواهی می شود و هدف از بازگشت به گفتگو فروپاشی و از بین بردن دولت است.

وی تصریح کرد: اگر جلسات گفتگوی ملی در هر زمانی برگزار شود آن را تحریم نخواهیم کرد و بقای دولت با برگزاری این جلسات یا عدم برگزاری آن ارتباط ندارد.

آمریکا مانع از کمک های نظامی ایران برای تجهیز ارتش لبنان می شود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه سخنان خود در مراسم افطاری سالیانه هیئت حمایت از مقاومت اسلامی در زمینه طرح برخی گروه ها برای تحویل سلاح حزب الله لبنان به ارتش لبنان گفت، آیا نظام سیاسی لبنان و دولت آماده است که تصمیم بگیرد ارتش این کشور را از طریق ایران که آماده این کار است تجهیز کند؟ ما نظام سیاسی داریم که از آمریکا می ترسد، ما اگر سلاح مقاومت را به ارتش تحویل دهیم، ارتش این سلاح ها و موشک ها را کجا قرار می دهد؟ کسانی که از تحویل سلاح مقاومت به ارتش سخن می گویند، می خواهند مقاومت را ضایع کنند و ارتش را از بین ببرند.

نصرالله که سخنانش به طور مستقیم از شبکه خبری المنار بخش می شد، ابراز داشت: درخواست آنها برای تحویل سلاح مقاومت با هدف حمایت از لبنان نیست، بلک برای رهایی از سلاح مقاومت است.

چیزی که لبنان را حفظ می کند، توازن بازدارندگی و ترس است

دبیرکل حزب الله در ادامه سخنرانی خود گفت که چیزی که الان لبنان را حفظ می کند «توازن بازدارندگی و ترس» با اسرائیل است، یعنی اینکه همانگونه که لبنان از اسرائیل می ترسد، اسرائیل نیز از لبنان بترسد، چیزی که توازن بازدارندگی را ایجاد می کند، ترس اسرائیل از کسانی است که سلاح دارند، در هر لحظه ای که سلاح در اختیار دولت قرار بگیرد، بازدارندگی خود را از دست می دهد و در آن زمان است که آمریکایی ها از مسئولین لبنانی خواهند خواست که در مقابل تجاوزهای اسرائیل واکنشی از خود نشان ندهند، چرا که راهکارهای تصمیم گیری در نظام ما از بین رفته است و به این ترتیب اسرائیل می تواند ما را نادیده بگیرد و از بین ببرد، بنابراین بر اساس توازن بازدارندگی دشمن باید از ما بترسد.

وی تصریح کرد که استراتژی مناسبی که الان می توان داشت، وجود ارتش قوی و مقاومت قوی و وجود هماهنگی و همبستگی میان این دو است.

لبنان به راهبردی برای آزادسازی مناطق اشغالی نیاز دارد

نصرالله ادامه داد: سخن از راهبرد آزاد سازی سرزمین‌مان چیز جدیدی نیست و من می گویم که ما به راهبردی برای آزاد سازی و دفاع از سرزمین‌مان نیاز داریم. آزاد سازی مزارع شبعا و تپه های کفرشوبا، بخش لبنانی از مزارع شبعا تحت اشغال است و این سرزمین ها باید آزاد شوند موضوع حاکمیت اراضی است و آیا نمی گویند که حاکمیت لبنان باید تجزیه شود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: هنگامی که نوار مرزی در اشغال بود و به بقیه سرزمین های جنوب از همه طوایف از سوی رژیم صهیونیستی تجاوز می شد برخی نیروهای سیاسی هرگز به اوضاع نوار مرزی اهمیتی نمی دادند و برایشان مهم نبود.

اگر دولت از راهبرد آزادسازی شانه خالی کند، تکلیفمان را انجام می دهیم

سید حسن نصرالله گفت: ما به راهبردی برای آزادسازی نیاز داریم و می خواهیم بر سر میز گفت‌وگو ، راهبردی  برای آزادسازی سرزمین هایمان از چنگ صهیونیست ها وضع کنیم همان گونه که راهبرد دفاع تعیین می شود و اگر دولت نخواهد اینگونه راهبردی وضع کند مردم جنوب لبنان این حق را دارند و هر لبنانی نیز همین طور که بگوید که بخشی از خاک لبنان تحت اشغال است و آن زمان ما به تکلیف خود عمل خواهیم کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، زمانی که دولت از ایجاد راهبردی دفاعی شانه خالی می کند معنایش این است که این ماموریت مهم را به ملت واگذار کرده است.

سید حسن نصرالله با رد ایجاد تشابه بین مقاومت با سلاح غیرقانونی گفت: قبول داریم که همکاری کنیم و موضوع مقاومت را مورد بررسی قرار دهیم و می خواهیم که به نتیجه  ای برسیم اما به شرطی که طرف های گفت‌وگو باید به طور جدی خواهان حفظ کرامت و شرافت مردم لبنان و مال و ناموس لبنانی  ها باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد