حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

بیانات سید حسن نصر الله در شب سوم محرم 1434


سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان: بیانات در شب سوم محرم 1434



اعوذ بالله من الشیطان الرجیم

بسم الله الرحمن الرحیم

و الحمد لله رب العالمین و الصلاة و السلام علی سیدنا و نبینا خاتم النبیین ابی القاسم محمد بن عبدالله و علی آله الطیبین الطاهرین و صحبه الاخیار المنتجبین و علی جمیع الانبیاء و المرسلین .



السلام علیک یا سیدی و مولای یا ابا عبدالله الحسین یا بن رسول الله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیکم منی جمیعا سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعل الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین

برادران و خواهرانم، السلام علیکم جمیعا و رحمت الله و برکاته

 مقاومت غزه غافلگیری‌های دیگری هم در این نبرد آماده کرده.

یکی از جملات معروف و مشهور امام حسین (علیه السلام) در برخی توقف‌گاه‌های راه کربلا این است که:«ألا ترون الحق لا یعمل به؟ و إلی الباطل لا یتنهی عنه؟ لیرغب المؤمن فی لقاء الله محقا فإنی لا أری الموت إلا سعادة و الحیاة مع الظالمین إلا برما» در ابتدا می‌خواهم در بخشی از زمان، کمی از حوادث اخیر غزه صحبت کنم و سپس به بحث اصلی امشب خواهم پرداخت.

قاعدتا با گذشت چند روز از درگیری‌ها و جنگ‌افروزی جنایت‌آلود اسرائیل علیه غزه و مقاومت جانانه‌ی غزه در برابر چند صحنه قرار می‌گیریم.

صحنه‌ی اول -پیش از این که از اسرائیل صحبت کنم.- صحنه‌ی مقاومت است. مقاومت تا این لحظه تصویر چشمگیری از استحکام، پایداری، ایستادگی، روحیه، حکمت، شجاعت، مدیریت و همچنین توان خود در نبرد به نمایش گذاشته. همچنین غافلگیری‌هایی که یکی پس از دیگری در رفتار مقاومت فلسطین در این مرحله نمایان می‌شوند.

 یکی از شرط‌هایی که مقاومت امروز مطرح می‌کند شکستن محاصره‌ی غزه است. منظور شکستن همه‌ی انواع محاصره‌ها است.

صحنه‌ی بعد صحنه‌ی مردمی است که در غزه مقاومت را در آغوش گرفته‌اند و صحنه‌ی -به اصطلاح ما- محیط پروراننده‌ای است که تکیه‌گاه این مقاومت است و آن را حمایت و به آن اعتماد و افتخار می‌کند و در کنار مقاومت قربانی می‌دهد. این‌ها امروز مهم‌ترین عوامل قدرت هستند: مقاومت، رفتار مقاومت، مردم مقاومت و پذیرایی این مردم از مقاومت.

تا این لحظه برخورداری مردم غزه از این توان و این عوامل قدرت، شرایط را به دشمن، دوست و همه‌ی جهان تحمیل کرده. و این‌جا بر استفاده از این عوامل که در روز شهید از آن‌ها صحبت کردم تأکید می‌کنیم. اگر مقاومت فلسطین در غزه، ضعیف، ناتوان، دست‌خالی یا از جانب مردمش تنها گذاشته‌شده بود و خدای ناکرده با آن‌چه روز اول بر سر مقاومت آمد، ناتوانی خود یا آمادگی‌اش را برای هر نوع آتش‌بسی اعلام می‌کرد، هیچ کس دست از جنگ‌افروزی بر نمی‌داشت. و بنده به شما بگویم آمریکایی‌ها و اسرائیلیان برای تحقق هدف‌های جنگ‌افروزی دست به دست هم می‌دادند و برای پذیرش شرط‌های دشمن فشار زیادی بر غزه، اهالی و مقاومت آن وارد می‌آوردند. اما عامل اصلی قدرت این بود که غزه ایستاد، مقاومت کرد، رزمید، پایداری کرد و همچنان می‌کند. و این در برابر چشمان همه بود و همه را مجبور به پذیرش مسئولیت می‌کند.

و از آن طرف: اسرائیل. که در ساعت‌های ابتدایی به نظر رسید دستاوردهایی داشتند، هدف‌هایی را به دست آوردند و به لحاظ سیاسی، امنیتی، نظامی و روحی شکست را به فلسطینیان تحمیل کرده‌اند ولی حالا پس از تنها چند روز از رویارویی اسرائیل در چه حالی است؟

 اسرائیل نمی‌خواهد به هیچ شرطی پایبند شود. و این چیزی است که مقاومت تا این لحظه آن را نمی‌پذیرد.

اول: روشن است که اسرائیل غافلگیر شده. اسرائیلیان دارند از لفظ غافلگیری استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد به یاری خدا آن‌چه در شب اول گفتم محقق شده. اسرائیلیان مرتکب خطا، اشتباه و خیالات شده‌اند و فکر کرده بودند در حملات ابتدایی توانسته‌اند توان موشکی -مشخصا با برد 70 کیلومتر یا بیش‌تر را- نابود کنند. تا این لحظه مقاومت می‌تواند تل آویو، بخش‌هایی از شهر قدس و… را بزند. قاعدتا اسرائیل درست مانند جنگ سی و سه روزه غافلگیر شده است. از روز اول اسرائیل اعلام کرد از نوار غزه تا 40 کیلومتر مردم باید به پناهگاه‌ها بروند و مدارس تعطیل شوند و از مردم خواستند احتیاط کنند. ولی در بخش‌هایی با فاصله‌ی بیش از 40 کیلومتر اوضاع عادی است. چرا؟ چون فکر کرده بودند موشک‌هایی را که به 70 کیلومتر و بیش‌تر خواهند رسید نابود کرده‌اند. تعبیر دوربرد برای این موشک‌ها تعبیر دقیقی نیست. غافلگیر شدند. امروز این اقدامات تا شعاع 70 کیلومتری غزه که شامل تل آویو، قدس و اطراف دیمونا یا خود دیمونا هم می‌شود به اجرا گذاشته شده‌اند. و این در محاسبات اسرائیلیان نبوده و روشن است که غافلگیر شده‌اند. مقاومت غزه غافلگیری‌های دیگری هم در این نبرد آماده کرده. اسرائیل همچنین خیال کرده بود پس از یک، دو و سه روز کشتار، بمباران و تخریب و با این صدها حمله‌ی هوایی‌اش علیه غزه فریاد مقاومت و مردم مقاومت بلند خواهد شد که ما با هر شرایطی حاضر به پذیرش آتش‌بس هستیم. و بگوید: ای حکومت‌های عرب که با اسرائیل رابطه دارید لطفا وساطت و هر طور شده آتش‌بس را برقرار کنید. به همین خاطر چند روز قبل سخنان متکبرانه‌ای از اسرائیلیان شنیدیم که می‌گفتند ما تا وقتی گروه‌های مقاومت فریاد بکشند و دست به دامان ما نشوند به حملات پایان نخواهیم داد. ولی امروز اوضاع چطور است؟ برعکس آن است. مقاومت ابتکار عمل را به دست دارد، غافلگیر می‌کند و در میدان است و در گفت و گوهای قاهره مقاومت بود که شرط گذاشت و آتش‌بس را به هر قیمتی نپذیرفت.

یکی از شرط‌هایی که مقاومت امروز مطرح می‌کند شکستن محاصره‌ی غزه است. منظور شکستن همه‌ی انواع محاصره‌ها است. مقاومت خواستار پایبندی‌ها و تضمین‌های بین المللی و منطقه‌ای برای دست نیالودن دوباره‌ی دشمن اسرائیلی به ترور و جنگ‌افروزی است. پس امروز این طور نیست که مقاومت فلسطین به هر قیمتی دنبال آتش‌بس باشد چون چنین آتش‌بسی منافع مقاومت، امنیت غزه و سران و مردم مقاومت در غزه را تأمین نمی‌کند. و این خواسته‌ها حق مقاومت فلسطین است. پس امروز اسرائیلی که توقع داشته مقاومت فلسطین دست‌هایش را بالا ببرد، فریاد بکشد و تسلیم شود با شرایط متفاوتی رو به رو شده است.

سومین مسئله آشفتگی اسرائیل است که نمی‌داند چطور باید رفتار کند؟ چه کار باید بکند؟ عملیات زمینی انجام دهد؟ انجام ندهد؟ و کم کم جملاتی از برخی مسئولان شنیده می‌شود که این‌جا و آن‌جا شاهد سرخوردگی و آشفتگی هستیم، جملاتی حاکی از ترس از تغییر صحنه، جملاتی درباره‌ی پیامدهای پولی و اقتصادی تصمیم اسرائیل برای حمله‌ی زمینی به غزه. این موارد امروز در صحنه‌ی اسرائیل به روشنی به چشم می‌خورد.

 معتقدم اسرائیلیان اگر تصمیم بگیرند با نیروی زمینی‌شان وارد غزهشوند مرتکب حماقت بسیار بزرگی شده‌اند.

حتی صحبت از عملیات زمینی و فراخوانی نیروهای احتیاط تا این لحظه بیش‌تر شبیه هراس‌افکنی، جنگ روانی و فشار است. و همه‌ی اطلاعات نشان می‌دهند اسرائیلیان از برخی حکومت‌ها خواسته‌اند برای آتش‌بس با سران مقاومت غزه صحبت کنند ولی اسرائیل نمی‌خواهد به هیچ شرطی پایبند شود. و این چیزی است که مقاومت تا این لحظه آن را نمی‌پذیرد.

پس با وجود این که عملیات هنوز در ابتدا و روزهای اولش است در برابر یک اسرائیل مضطرب، نگران و آشفته قرار داریم. و بنده به شما تأکید می‌کنم الحمدلله مقاومت غزه حتی برای رویارویی با عملیات زمینی از توان، اراده، برنامه و نقشه‌هایی از پیش تعیین‌شده و امکاناتی ذخیره‌شده پس از جنگ 2008 برخوردار است و خلأها را پر کرده. و آماده‌ی رقم زدن تجربه‌ی یک رویارویی بسیار گسترده است. و معتقدم اسرائیلیان اگر تصمیم بگیرند با نیروی زمینی‌شان وارد غزهشوند مرتکب حماقت بسیار بزرگی شده‌اند. پس ما امروز و در این ساعت در برابر صحنه‌ی یک جنگ‌افروزی و یک مقاومت مقتدر، قدرتمند و دارای افق برای آفریدن پیروزی قرار داریم. ممکن است برخی بگویند برای زدن چنین حرفی خیلی زود است. نه، زود نیست. این حرف متکی به واقعیت‌ها، اطلاعات و عوامل واقعی قدرت است.

خب می‌رویم سراغ موضع عربی و اسلامی. سازمان همکاری‌های اسلامی یا همان سازمان کنفرانس اسلامی سابق تا این لحظه برنامه‌ی خاصی اعلام نکرده. کشورهای عرب -قاعدتا برخی کشورهای اسلامی مانند ایران، ترکیه و… موضع‌گیری کرده‌اند.- تا امروز فقط رفتار اسرائیل را محکوم و سرزنش و با فلسطینیان هم‌دردی کرده‌اند ولی هیچ کدام موضع نگرفته‌اند. شدیدترین صحبتی که شنیدیم این است که اسرائیل باید مجازات شود. خیلی هم خوب. خب طرح، ایده و مجازاتی که شما در نظر دارید چیست؟ تا این لحظه چیزی نشنیده‌ایم. نمی‌خواهیم قضاوت زودهنگام داشته باشیم. امروز شاهد نشست وزرای خارجه‌ی کشورهای عرب هستیم. از وزیر امور خارجه‌ی لبنان موضع بسیار خوبی شنیدیم. از عرب خواست روابطشان را با اسرائیل قطع و پیمان‌هایشان را لغو و تعلیق کنند و به جامعه‌ی بین المللی فشار بیاورند. اقدامات و گام‌هایی را مطرح کرد. ولی تا این لحظه که بنده به این‌جا آمدم تعدادی از وزیران خارجه‌ی عرب سخنرانی کردند ولی هیچ اشاره‌ای نکردند. حتی بعضی آمدند خودزنی کردند و گفتند کاری از دست ما عرب‌ها بر نمی‌آید و باید تجدید نظر کنیم و… از این حرف‌های بی‌ارزش. ولی نمی‌خواهم پیش‌داوری کنیم. منتظر بیانیه‌ی پایانی نشست وزیران خارجه‌ی اتحادیه‌ی عرب خواهیم ماند تا موضعشان مشخص شود. قاعدتا فراخوانی سفیر مصر از تل آویو گام خوبی بود. سفر مقامات بلندپایه‌ی عرب به غزه گام خوبی بود. این تحول خوبی در موضع‌هاست. ولی تا این لحظه ما همچنان زیر مرز حد اقل اقدامات لازم هستیم. چنان که در شب اول گفتیم کشورهای عربی باید برای واردآوردن فشار به اسرائیل، پایان دادن به جنگ‌افروزی‌اش و پذیرش شرط‌های محقانه‌ی مقاومت فلسطین توسط اسرائیل موضع بگیرند. و اولین شرط مقاومت فلسطین شکستن همه‌ی انواع محاصره و پایان دادن به هر نوع ترور یا تجاوز به نوار غزه و فرماندهان، کادر و مردم غزه است. این کاری است که کشورهای عرب باید امروز انجام دهند. ولی تا این لحظه هیچ چیز مشخص نیست. هنوز هیچ صحبتی در جهت تهدید به قطع روابط، لغو یا تعلیق پیمان‌ها و به کارگیری سلاح نفت برای فشار آوردن به آمریکا -حتی چنان که گفتیم در حد بالابردن قیمت یا پایین‌آوردن تولید- نشنیده‌ایم. اوباما با یک تلفن می‌تواند جنگ را تمام کند. هیچ کس خودش را گول نزند. امروز این یک واقعیت است. یک تلفن اوباما جنگ را تمام می‌کند ولی چند ساعت پیش اوباما هنوز چه می‌گفت؟ می‌گفت هنوز از اسرائیل پشتیبانی می‌کند و رفتار اسرائیل را پوشش می‌دهد. معنایش این است که تا این لحظه حتی یک کلمه هم از یک سردمدار عرب نشنیده که به اسرائیل فشار بیاور اگر نه ما فلان مواضع را اتخاذ خواهیم کرد. حتی یک کلمه در این باره نشنیده. ولی هنوز امیدواریم حکومت‌های عرب مخصوصا در این مرحله بتوانند موضع مناسبتی اتخاذ کنند. حتی به شما بگویم ما می‌ترسیم برخی کشورهای عرب به مقاومت فلسطین برای دست برداشتن از شرط‌های محقانه‌اش فشار بیاورند تا بعدها بگویند ما در ایجاد آرامش نقش داشتیم و به جناب اوباما و غیر اوباما تضمین‌های لازم را ارائه کردیم. امروز باید پشتیبانی و موضع‌گیری حقیقی شکل بگیرد. غزه می‌تواند پیروز شود و تنها چیزی که لازم دارد همین پشتیبانی جدی است.

 اوباما با یک تلفن می‌تواند جنگ را تمام کند.

[بخش مربوط به لزوم یاری حق، طبق روال دیگر بیانات غیر رسمی دبیر کل حزب الله، در اولویت ترجمه‌ی این پایگاه قرار ندارد.]

ما کسانی هستیم که در راه حق همراه اهالی این راه شدیم. از خداوند (سبحانه و تعالی) می‌خواهیم مانند اصحاب امام حسین مقرر گرداند که در این جبهه، این موقف و زیر این پرچم بمانیم.

اللهم صل علی محمد و آل محمد.

اللهم ارزقنی شفاعة الحسین یوم الورود -یعنی روزی که به پیشگاه خداوند (عز و جل) خواهیم رفت.- و ثبت لی قدم صدق عندک مع الحسین و اصحاب الحسین الذین بذلوا مهجهم دون الحسین علیه السلام.

السلام علیک یا سیدی و مولای یا اباعبدالله و علی الارواح التی حلت بفنائک علیک منی جمیعا سلام الله ابدا ما بقیت و بقی اللیل و النهار و لا جعله الله آخر العهد منی لزیارتکم السلام علی الحسین و علی علی بن الحسین و علی اولاد الحسین و علی اصحاب الحسین.

والسلام علیکم جمیعا و رحمت الله و برکاته و عظم الله اجورکم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد