حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حکومت مهدوی تجلی روشنی ازحاکمیت الهی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم حکومت مهدوی را بخشی از جوهره سیاسی مسلمانان دانست و گفت: حکومت مهدوی به دنبال اجرای حاکمیت الهی است.

حجت الاسلام غلامرضا بهروز لک، عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم در هفدهمین قسمت از برنامه به سوی ظهور با عنوان "سیمای حکومت حضرت مهدی (عج)" با اشاره به سابقه منفی جوامع غربی از حکومت های دینی در دوره قرون وسطی مسیحی به دلیل تفتیش عقاید و استبداد آنها گفت: در دنیای کنونی و در اوج مدرنیته چنین تفکری وجود دارد که انسان ها خود می توانند آرمان شهر را محقق کنند.

وی اظهار داشت: بشر امروز به خطا رفت و فکر کرد با محور قرار دادن خود و با حفظ هر گونه نمادالهی و انسانی در جامعه و سیاست می تواند خود را بیمه کند و آرمان های نهایی را خودش به تنهایی کسب کند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آموزه های انسان محور در قرن های 14 و 15 بیان کرد: در آموزه انسان محور دوره اسلام گرایی در قرن 18 این تفکر وجود داشت که انسان به تنهایی می تواند به آرمان شهر برسد.

وی افزود: شاید رزق و برق ها و پیشرفت های تکنولوژی در دنیا انسان ها را مجذوب کرده بود. اما این آزمونی الهی است و در پایان قرن 20 بحران معنا و معنویت به حدی رسید که خود اندیشمندان غربی از فرا رسیدن عصر فراسکولاریسم سخن گفتند و در حالی که بشر خودش به بن بست رسیده و دریافته است که بدون استعانت از الطاف الهی به تنهایی نمی تواند به آگاهی برسد و تمام علوم تجربی محدودیت دارند.

سردبیر مجله تخصصی انتظار با اشاره به نیاز انسان ها به راهنما برای هدایت گفت: آیات قرآن کریم و روایات نشان می دهد که رسیدن به سعادت نهایی در گرو حضور راهنما است و با حضور واسطه فیض و با اجرای حکومت الهی در آخرالزمان آرمان شهر محقق می شود.

وی حکومت امام زمان (عج) را جهانی خواند و تصریح کرد: خلافت خداوند بر انسان روی همه کره زمین تحقق می یابد قضیه حق و باطلی که در قرآن به آن اشاره شده است، نشان می دهد که حق ماندنی و باطل رفتنی است و بسیاری از تعبیرهای قرآن کریم نشان دهنده جهانی بودن حکومت امام زمان (عج) است.


حجت الاسلام بهروز لک هدف نهایی حکومت حضرت مهدی (عج) را نه صرفاً اجرای عدالت بلکه هدفی والاتر دانست و گفت: عدالت در حکومت امام زمان (عج) اجرا می شود اما تنها هدف امام نیست.

در قرآن کریم هدف از خلقت اجرای عدالت نیست بلکه هدف نهایی عبودیت و قرب خداست و آرمان شهر مهدوی هدف و غایت اصلی است که انسان ها را به کرامت، فضیلت و سعادت برساند چون سعادت جز در عبودیت خداوند نیست و عدالت ابزار و مکانیسمی است که زمینه رشد و تکامل را فراهم می کند.

وی افزود: وظیفه حکومت جهان حضرت مهدی (عج) صرفاً تامین عدالت و امنیت نیست بلکه زمینه سازی برای سعادت انسان ها است و سعادت نهایی به تنهایی و بدون راهنما به دست نمی آید.

بنابراین گزارش مهاجرنیا، استاد دانشگاه نیز در ارتباطی تلفنی با برنامه به سوی ظهور به آرمان های حکومت امام عصر (عج) اشاره کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران آرمان های حکومت مهدوی در حالتی از تخیل و تصور کلی بود و ملموس و عینی نبود و یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد فهم دقیق و واقعی تری از مفاهیم مهدویت در جامعه بود.

وی آرمان حکومت مهدوی را آرمانی واقعی و بخشی از هویت و جوهره سیاست شیعیان و تمام مسلمانان دانست و اظهار داشت: امام زمان (عج) پس از ظهورش به دنبال آرمان ها و فضایل اسلامی است. حکومت مهدوی به دنبال حاکمیت الهی است.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) که فرمودند: با ظهور امام زمان (عج) حاکمیت اسلامی در سرتاسر سرزمین مستقر می شود و احیا و بازگشت به شیعه و اسلام حقیقی شکل می گیرد، خاطرنشان کرد: در حکومت مهدوی انسان ها به کمال می رسند و فضیلت محوری و سعادت محوری از آرمان هایی است که با ظهور حضرت مهدی (عج) محقق می شود. حضرت حجت (عج) به دنبال حاکمیت مستضعفان و وارثان زمین است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد