حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

یاران مهدی(عج)

 

یاران حضرت مهدی(عج) افراد صالحی هستند که از گذشته های دور برای هدفی والا برگزیده شده و آنان در زمان موعود و طبق قرار قبلی انجام وظیفه خواهند کرد ، آنان مردمانی مومن به قرآن و عترت و متعهد به مسئولیت خود هستند و خدا را به شایستگی شناخته و همه وجودشان تهی از شک و شبهه و پر از عشق و شوق نسبت به آقا امام زمان(عج) می باشد .

 

آنان پارسایان شب و دلیران روزند ، آنان ارکان محکمی هستند برای جهادی که در پیش است ، سلحشورانی فولاد دل که اگر بر کوه ها بگذرند آن را در هم فرو ریزند ، آنان در آن پیکار سرنوشت ساز ، آن قدر می جنگند تا خداوند از ایشان راضی شود ، آنان پرچمدار و فرمانروایان حضرت ولی عصر(ع) هستند ، نقل شده : فرمانروایان در عصر حضور وظیفه دارند تا طبق دستور ولی عصر و زمان حضرت مهدی(عج) عمل کرده و بر اجرای قانون واحد در ممالک مختلف کوشا باشند .

مرویست : به دستور حضرت ، حکم و برنامه اجرای امر در کف دست حاکمان ثبت می شود هر گاه آنان نسبت به امری دچار مشکل شدند کافی است نظر به کف دست خود نمایند تا بر آنان اسرار نهفته آشکار گردد در همین رابطه امام جعفر صادق(ع) می فرماید : لشکر آن حضرت به چهل و شش هزار نفر خواهد رسید و از امام محمد باقر(ع) روایت شده : لشکر حضرت مهدی(عج) در حدود صد هزار نفر خواهند بود .

همچنین مرویست : یاران از نقاط مختلف کره زمین از طریق طی الارض خود را به مکه خواهند رساند در حالیکه هر یک از آنان دارای شمشیری برنده هستند که بر قبضه آن نام ایشان و پدرانشان ثبت است .  آنان در مکه افتخار حضور پیدا کرده و خود را خدمت حضرت معرفی می کنند ، همانان که به حق خدا را می شناسند و بالاترین سطح در معرفت به توحید را دارا می باشند ، یاد و نامشان مبارک باد .

در بحار آمده « هنگامی که به امام فرمان ظهور برسد ، خدا را با اسم اعظمش می خواند و همه یارانش از سراسر جهان گرد می آیند  .  .  .  که آنان یاران پرچمدار او هستند ، گروهی از آنان شبانه از رختخوابشان ناپدید می شوند و صبح در مکه حاضر شده و برخی از آنان آشکارا دیده می شوند که روی ابرها راه می روند  .  .  .   .  »

حضرت علی(ع) در مورد مردان طالقان می فرماید : «خوشا به حال طالقان ! که برای خدا در آن کنزهایی است ، ولی نه از طلا و نقره ، بلکه مردمانی است که خدا را به حق شناخته اند ، آنان یاوران حضرت مهدی(عج) در آخرالزمان می باشند . »

از جمله در احادیث فوق در مورد یاران آمده است : (بحار الانوار)

« یَبایِعُ القائِمَ بَینَ الرّکنِ وَالمَقامِ ثَلاثّمِئَة وَنَیِّفُ رَجُل ، عِدَّةَ اَهلِ بَدرِ .  فیهِمُ النُّجَباءُ مِن اَهلِ مِصرَ ، وَالاَبدالُ مِن اَهلِ الشامِ ، وَالاَخیارُ مِن اَهلِ العِراقِ . »

« سیصد و اندی نفر ، به تعداد اهل بدر (313) نفر در میان رکن و مقام با قائم بیعت می کنند .  که نجبای]نجیبان[ مصر ، ابدال]مردم شریف[ شام و اخیار]نیکوکاران و برگزیدگان[ اهل عراق در میان آنان است . »

« یَجی ءُ وَاللهِ ثَلاثُ مِاةِ وَ بَضعَةَ عَشَرَ رَجُلا فیهِم خَمسونَ اِمراَةٍ یَجتَمِعونَ بِمَکَةَ عَلی غَیرِ میعادٍ قَزعاً کَقَزعِ الخَریفِ یَتَبعُ بَعضُهُم بَعضاً  .  .  .  یُبایِعونَةُ بَینَ الرُّکنِ وَالمَقامِ .  »

« به خدا قسم سیصد و سیزده نفر که در میان آنان پنجاه زن نیز می باشد ، همانند پاره های پاییزی ، بدون قرار قبلی در مکه معظمه جمع می شوند و با او در میان رکن و مقام بیعت می کنند .

مفضل بن عمر گوید : از امام جعفر صادق(ع) شنیدم که فرمود :

« یَکُن مَعَ القائِمَ ثَلاَثةَ عَشَرَ إمرَأَةُ قُُلتُ وَ ما یَصنَعُ بِهِنَّ قالَ یُداوینَ الجَرحی وَ یَقُمنَ عَلی المَرضی کما کانَ مَع رَسول الله . »

« با حضرت قائم سیزده زن همراه است ، عرض کردم : آنان چه می کنند؟ حضرت فرمود : مجروحین را مداوا و بیماران را پرستاری می کنند ، همان طور که در زمان پیامبر چنین بود .  »

همچنین در روایتی از غیبت نعمانی آمده است :

« یُوَیَّدَهُ بِثَلاثةِ اَجتادٍ .  بِالمَلائِکَةِ وَ بِالمُومِنینَ وَبِالرُّعبِ . »

« خداوند او را به یه نیرو تایید می کند : فرشتگان ، مومنان ، رعب و وحشت . »

در مورد فرشتگانی که حضرت را یاری می دهند آمده است :

همه فرشتگانی که با حضرت نوح در کشتی بودند ،

همه فرشتگانی که به هنگام افتادن حضرت ابراهیم میان آتش با او بودند ،

همه فرشتگانی که به هنگام شکافتن رود نیل برای فرعونیان با حضرت موسی بودند ،

همه فرشتگانی که به هنگام عروج حضرت عیسی با او بودند ،

 

چهار هزار فرشته مسومین که در خدمت رسول اکرم (ص) بودند ،

 

هزار فرشته مردفین که در محضر پیامبر بودند ،

 

سیصد و سیزده فرشته ای که در بدر حضور داشتند ،

 

چهار هزار فرشته ای که برای یاری امام حسین(ع) در روز عاشورا فرود آمدند و به آنان اجازه پیکار داده نشد  .  .  .

همه آنان در زمین انتظار قیام قائم را می کشند تا وقتی خروج کند .

 

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد عرفان دوشنبه 24 تیر‌ماه سال 1387 ساعت 18:49

خیلی خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد