حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

حزب الله

الا ان حزب الله هم الغالبون

جنگ سی و سه روزه

این جنگ از 13 جولای/تموز 2006 آغاز شد. و تا 14 آگوست/آب 2006 ادامه یافت. طرفین جنگ رژیم صهیونیستی و لبنان بودند.

آغاز جنگ


جنگ به بهانه اسیرگیری دو سرباز اسرائیلی در مرز فلسطین اشغالی و لبنان به دست سربازان حزب الله آغاز شد. در حالی که بعدها با اعتراف سران اسرائیلی و آمریکایی مشخّص شد اسرائیل پیش از آن قصد حمله به این کشور را به منظور نابودی حزب الله داشته است.

عملیات اسیرگیری


این عملیات ساعت 9:30 صبح 13 جولای/تموز 2006 رخ داد. هدف از این عملیات که «وعد الصادق» نام داشت ، گرفتن اسیر برای تبادل با چهار اسیری بود که پیش از آن رژیم صهیونیستی علیرغم تعهّد بین المللی برای تبادل ، از تبادل آنان سر باز زده بود.

ضاحیه جنوبی


ضاحیه جنوبی بیروت ، منطقه شیعه نشین پایتخت لبنان است که دفتر دبیرکل و برخی ساختمان های اداری حزب الله لبنان نیز در آن قرار دارد. در طی این جنگ این منطقه به طور کامل نابود شد و برخی ساختمان ها در آن 3 یا 4 بار توسط هواپیماهای اسرائیلی هدف حمله قرار گرفتند.

جنایت قانا


در 31 جولای/تموز 2006 اسرائیل با حمله به ساکنان بی پناه روستای قانا. ده ها نفر از جمله چندین کودک و زن را به خاک و خون کشید.

پایان جنگ


جنگ با قطعنامه 1701 در ساعت 8:30 صبح 14 آگوست/آب 2006 پایان یافت.

پس از جنگ


مردم لبنان همچنان با 1.000.000 بمب خوشه ای اسرائیلی باقی مانده در خاک این کشور دست و پنجه نرم می کنند. به طوری که بر اساس گزارشات در سال 2011 تعداد مجروحان حاصل از بمب های خوشه ای باقی مانده از تعداد زخمی های جنگ پیشی گرفته.

همچنین گزارش شده اسرائیل با تجاوزات زمینی ، هوایی و دریای خود تا سال 2010 قطعنامه ی 1701 را 6400 باز نقض کرده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد